[SZUB]

A fiatal, mégis harcedzett kultúrbolsevikok és városi gerillák lépfenét küldenek Kiszel Tündének, símaszkban terrorizálnak, de legtöbbször olyanokról írnak, amikről jó eséllyel a büdös életben nem hallottál, pedig már kellett volna. A kultúra, szerintünk.

Frissek a SZUB.hu-n

Nincs megjeleníthető elem

Friss topikok

„Inkább undergroundnak tartom magam” - interjú Karányi Danival

2008.11.22. 11:40 mrzlka

Karányi Dani legújabb albuma, az Aerodynamics már hetek óta  a boltok pocain figyel, megvolt a lemezbemutató is, ami igazán jól sikerült. Mi még a party előtt kaptuk el a mestert, hogy kifaggassuk egy picit a magyar partykultúráról, az új, és persze az elkövetkezendő lemezeiről...



 


SZUB: Miért kellett ennyit várni az új lemezre? Mivel foglalatoskodtál az elmúlt négy évben?
K.D.: Az elmúlt 4 évben suliba jártam, DJ-ztem, alkottam, füleltem, de az időm nagy részét a munka tette ki, amit a CLS Music-nál, mint művészeti vezető asszisztens végeztem.


SZUB: Mennyi idő alatt készült el az Aerodynamics?
K. D.: Egy lemeznek nálam mindig több időszaka van: van egy befogadó fázis, amikor mindenfélét hallgatok, nem is igazán motivál az, hogy alkossak is. Ezt követi az alkotó fázis, amikor rengetegféle zenét írok, alapokat és zenei skicceket készítek, majd végül az összeállítási fázis, amikor kiválogatom a hosszú hónapok termését és egységesítem a hangzást, a formát. Ez utóbbi mindig a legaktívabb időszak, 2-3 feszült hónap, de mindent összevetve közel 2 évig készülök egy lemezre.


SZUB: Mennyit változtál ezen idő alatt, miben lett más ez a lemez, mint az előző anyagaid?
K. D.: Magabiztosabb lettem zeneileg, ami a lemez hangzásvilágán is megérződik, sokszor tudatosan visszafogom magam. A rengeteg zenehallgatástól egy kicsit zárkózottabbá is váltam. Amúgy egységesebb lett, mint az előzőek, letisztultabb hangzásvilág jellemzi. Inkább a korai zenéimhez áll közelebb, és nem túl populáris: inkább a klub közönség és a Petőfit hallgatók fogják kedvelni. A keverés (AMB munkája) is sokkal jobb lett, mint az előző albumaimon.


SZUB: Hatott rád valamilyen zene vagy DJ munkássága?
K. D.:
Ma már egyre kevesebb zene hat rám igazán inspirálóan. Új műfajokból ilyen most a minimál és a tech-house, de a saját zenémre továbbra is erőteljesen hat a progresszív rockzene, meg a country (főleg a steal gitár). :)


SZUB: Ezek szerint mostanság leginkább a minimálon vagy rajta. Nemrég még nagyon kis kör kedvelte ezt a stílust. Ez mostanában változott meg? Megváltozott egyáltalán?
K. D.: Igen, tech house, minimál párti vagyok már lassan egy éve. Szerintem a zene és a divat globálisan egyszerűsödik, azaz letisztulttá válik. Ez most a trend: ha az iPod-ok, az eszközök designjára, a ruhákra, vagy akár a zenére gondolunk. Számomra két éve egyértelmű volt, hogy a techno és a minimal, tech-house lesz a trend rövidesen. Így is lett: a korábban sok vokállal operáló elektronikus tánczene először az electro house, majd most a tech house, techno irányába ment el. Külföldön már egy éve a minimal és tech a legelterjedtebb elektronikus műfajok, itthon még kicsit eltötymörögnek a szervezők a langyi elekróval, meg a french electro-val, ami egész egyszerűen egy rossz vicc megítélésem szerint.


SZUB: Akkor a magyar piac nincs szinkronban a világtrendekkel...
K. D.: Zenei piac kényegében már alig-alig van, inkább partyzó fiatalok vannak, mint befogadóréteg. A trend pedig egy kényes ügy, mivel a trenddel haladókat sznobnak, vagy beképzeltnek szokták nevezni. A partyszervezők nagy része itthon bátortalan, konzervatív és szegény, ezért van itthon langyos tócsában pancsolás. Ahol meg van pénz, ott pedig a közeg a zavaró tényező.


SZUB: És mit gondolsz magáról a partikultúráról? Fejlődünk, stagnálunk, csúszunk le lejtőn?
K. D.: A partykultúra... csigalassan haladunk. A néhai underground közeg pedig ahelyett, hogy haladna a nemzetközi trendekkel, helyette olyan műfajokat tart életben javarészt (pl.: a hip-hop, drum and bass, breakbeat, goa, dub...) és karol fel (francia electro, indie..), amiknek nincs már létjogosultságuk, semmi perspektívájuk sincs. Mindezt úgy, hogy olyan szörnyen rossz új DJ-k jelennek meg nap mint nap a pesti éjszakában, akik AC/DC, Justice, neorave slágereket játszanak a bulikban. Ez szerintem igénytelenség és egyszer jó vicc, de sorozatban nagyon veszélyes és romboló hatású a partykultúrára.


SZUB: AKkor azt mondod, hogy emberileg sincs potenciál valami újra, korszerűre?
K. D.: Szerintem a magyar elektronikus zenei élet harmatgyenge. Tisztelet 3-4 kivételnek, akik nemzetközileg is nagyon jók.


SZUB: ??? :-o
K. D.: Azért fáj ez nekem ennyire, mert én inkább undergroundnak tartom magam e téren.


SZUB: ... És mi a helyzet külfölddel? Kacsingatsz kifelé, vagy itthon van missziód?
K. D.: Mindkettő. Ha hívnak, megyek külföldre is, de hont egyelőre nem tervezek váltani. :)


SZUB: Van már ihleted a következő albumra? Vagy lehet, hogy újra éveket kell várni rá?
K. D.:
Egyelőre örülök, hogy ez megvan. Aztán majd gondolkodom rajta.


www.karanyi.net www.myspace.com/karanyi

16 komment

Címkék: interjú aerodynamics karányi dani

A bejegyzés trackback címe:

https://szub.blog.hu/api/trackback/id/tr28782538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hohes-c 2008.12.10. 21:11:22

Ez az ember miről beszél? :D Nem is olyan rég még valami electro mixlemezt is kiadott, most meg arra is dobálja a szart. Minden válaszában ott van a nagy megmondás! Mintha szegény ezzel akarná magára és az új lemezére felhívni a figyelmet...
Karányi maga az Underground! :D Remélem megvilágosítja a paraszt partyzókat ez a messiás az új lemezével :D le az összes stílussal, éljen a minimal!!!!! :D
ROFL

messiah 2008.12.10. 21:28:16

divatmajom hülye. a drum and bass-nek sose volt nagyobb létjogosultsága. igazi egyenminimálos paraszt lettél, karányi!

Freeeak 2008.12.10. 21:38:17

"Külföldön már egy éve a minimal és tech a legelterjedtebb elektronikus műfajok..."

Egy éve már itthon is volt nem egy ilyen buli, külföldön meg nem egy éve van elterjedve, hanem kicsit többnek mondanám...

Justice trackek romboló hatásúak? Pff...

"...a saját zenémre továbbra is erőteljesen hat a progresszív rockzene, meg a country...+

Ez igen barátom, te aztán haladsz a nemzetközi trendekkel! Gratulálok. Egy fa*zkorbács rendel subbáéktól...

messiah 2008.12.10. 21:43:22

"Zenei piac kényegében már alig-alig van, inkább partyzó fiatalok vannak, mint befogadóréteg."

ebben valamelyest egyetértek. de azt ne akarja beadni ez a nagyképű majom, hogy nincsen befogadóréteg... húzzál akkor angliába a country zenéddel! :D

william devaughn 2008.12.10. 22:03:22

"K. D.: Szerintem a magyar elektronikus zenei élet harmatgyenge. Tisztelet 3-4 kivételnek, akik nemzetközileg is nagyon jók."

Ez azért nagyrészt a CLS records áldásos tevékenységének is köszönhető... :D

Skitz 2008.12.10. 22:06:22

ez az ember egy bohóc.ha rá a minimal most hat inspirálólag,ahhoz gratulálni tudok csak.pont mikor lecsengőben van az egész nagyjából és az egyik leguncsibb szcéna lett.(ami a divatminimal részét illeti és amit főhösünk is meglovagol)
bár a frencsdiszkó helyzetet jól látja,h egy vicc az egész.igazából oda való lenne szerintem.2 év múlva,mikor ennek a francia buzihauznak is vége lesz,akkor fogja ezeket a zenéket isteníteni.

budapesti paraszt-felmenőjű 2008.12.10. 22:16:13

höhö, akkor két év múlva valami máson fogsz majd élvezkedni?
ugyanis 2010-ben(12-ben 15-ben...amíg élünk) megint valami új _trend_ lesz majd, aztán lehet, hogy az olyanok, mint te mehetnek a lomtárba.

a divat már csak ilyen ;]

ezt pont te ne tudnád, karányi "mester"? :)

koxbox 2008.12.10. 23:31:56

hallod karanyi te mi a fa...rol beszelsz ember?

"A néhai underground közeg pedig ahelyett, hogy haladna a nemzetközi trendekkel, helyette olyan műfajokat tart életben javarészt (pl.: a hip-hop, drum and bass, breakbeat, goa, dub...) és karol fel (francia electro, indie..), amiknek nincs már létjogosultságuk, semmi perspektívájuk sincs"

minimal a nagy trend amit mindekinek kovetnie kellene? mint ahogy te is teszed? ezekszerint nagy kommersz szar overground vagy, akkor mit andergoundolsz itt? csak mert jol hangzik? ne viccelj mar, ha nyitva lenne a szemed akkor lathatnad hogy pl a goa (ami mar ca 6-7 eve 3 kulon stilusra bomlott) vagy a dnb folyamatosan fejlodik es nem rekedt meg egy adott szinten ... de mindegy is, te csak kovesd a nagy trendeket ... hogy i smondta az oyle, "aki allandoan a csorda utan megy, mindig szaros fuvet fog enni" ... hat akkor egyed danikam es legyel ándergránd tovabbra is az ilyen rtl klub, viva vagy blikk szinvonalu mediumokban eroltesd ezt inkabb

John T. 2008.12.11. 00:27:33

Karányi egy elkényesztetett kis szar:D mit tud ő az undergroundról... Nem is élt még akkor...
nyomjad a minimalos prüntyögős monoton szarodat, feletted mindenki túlszárnyalt, mint zeneileg mint értelmileg.
a minimal annyira egyszerűen emészthető "stílus" h. ezért csak az IQ bajnok girillák és cicababáik hallgatják, na és az izlésficamosok!

Popkiller 2008.12.11. 07:46:17

új műfaj a minimal és a tech-house??? hm... imádom, amikor egy zenével foglalkozó "ember" (inkább majom) okoskodni próbál, úgy hogy fingja sincs miről beszél.
" a magyar elektronikus zenei élet harmatgyenge" - ezzel egyet értek, csak az a gond, hogy az ilyen idióták miatt van a béka segge alatt, mint te meg a cimboráid te underground kiskirály.
annyira vagy underground mint Pap Rita vagy Lagzi Lajcsi, te-te kis zenei idol... te... én a helyedbe pályát váltanék, vagy legalább befognám a pofámat és örülnék hogy hallgatja valaki a zenének nevezett fosodat
u.i.: country, ezen kidőltem... :DDDDDDDDD

szmissz.dzson (törölt) 2008.12.11. 09:02:36

pedig vannak ennek jó zenéi (pl. az 'i may be your star' a digital digital-on'), de nagyon meghökkentő ez a szemellenzős látásmód. az interjú szerint elég sok minden inspirálja, az albuma mégis egy sablon szar lett, amiből nyugaton tizenkilenc, egy híján húsz alapon kismillió születik. ez lenne az underground?

ha ezt az embert összeeresztenék egy lick the click dj-vel, úgy alulmaradna, hogy másnaptól gyárthatná a steal gitárriffes country eposzokat.

elszállt magától a tag, kár érte.

szargeciindapass 2008.12.11. 09:33:55

John T, azért te se beszélj hülyeségeket, pont nem a cicababák hallgatnak minimalt. Ezzel együtt Karányi jó nagy fasz, egy Németországban 3-4 éve trendivé vált stílust lovagol most meg és asszi, h ettől lett ándergránd... :DD

artbutikos 2008.12.11. 19:48:14

iszonyat kis köcsög ez a karányi. végtelenül unalmas a zenéje. a másolat másolatának a másolata.

mikro makro 2008.12.12. 11:16:10

ez a parasztdiszkó amit ez a karányi minimalnak gondol már évek óta erősen lecsengőben van

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.12.16. 07:35:07

ejnye, danikám, tényleg nagy marhaságokat beszélsz ebben az interjúban, de már valahol máshol is ilyesféléket olvastam tőled! pedig valaha azt hittem jobb arc lesz belőle :D

na igen, ez van olyankor, amikor egy zenész meg akarja mondani a tutit a zenéről. pedig van, akiknek csak zenélnie lenne szabad, beszélnie nem. a dani ezek közé tartozik. mert hát a zenéje van, akinek bejön. hogy kinek és kinek nem, az tök mindegy, de amiről beszél, az ilyen szinten csak azokat érdekli általában, akik valamennyire képben vannak. márpedig akik valamennyire is képben vannak, azok tudják, hogy amit beszél, az ostobaság.

szóval dániel fiam, baráti tanács, inkább csak zenélj és fogd be a szád :)

Parasite 2008.12.16. 21:35:53

karányi danika? már akkor nagy arca volt, amikor kultiban nagyritkán felengedték fél5kor a pult mögé zenélgetni :D divatmajom vagy te, bármennyire is szeretnél underground lenni.
süti beállítások módosítása